Loading...

Convert avi,Dat to rmvb or mkv

Tuesday, October 27, 2009

Tutorial ini akan menunjukkan cara bagi menukar format video kepada mkv atau rmvb. saya lebih galakkan korang menukar ke format mkv kerana paparan quality mkv lebih jelas berbanding rmvb. namun ia terletak pada pilihan dan pandangan korang. kelebihan software ini adalah mengecilkan saiz video namun ia tidak mengganggu quality video. paparan video tetap menarik dilihat dan tampak seperti sebelum ditukar format asal.
1.Download software yang bernama Easy RealMedia producer.
2.Setelah korang berjaya mendapatkan software ini dan memasang pada komputer korang, korang boleh mengikut langkah dibawah bagi menghasilkan video yang lebih kecil saiznya.
3.Jalankan aplikasi ini. paparan seperti dibawah.

4.Klik pada setting, korang harus memberi perhatian kepada setting ini kerana ia akan memberi kesan kepada video korang. saya galakkan korang meletakkan 400 pada avgbitrate dan pada audicode saya sering memilih 44Kbps stereo music. pada bahagian output, korang boleh memilih samaada mahu menghasilkan format rmvb atau mkv.
5.Tekan ok pada paparan diatas. dan sekarang barulah korang boleh memilih atau browse file video yang korang mahu tukar. klik pada add dan pilih file.
6.Klik pada start dibahagian bawah aplikasi dan tunggu proses selesai.

0 comments:

Post a Comment